COMPUTER&PHONE DANA

COMPUTER&PHONE DANA
کامپیوتر و موبایل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 551
بازدید کل : 56282
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 551
بازدید کل : 56282
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

دنیای امروز در تسخیر ابزار جادویی آی پد

پس از فراگیر شدن کاربرد لپ تاپ و نوت بوک ها این روزها تب جدیدی در دنیای فناوری همه گیر شده است که ناشی از عرضه کامپیوترهای لوحی یا همان تبلت هاست که نخستین بار با طراحی و عرضه آی پد توسط شرکت اپل معرفی شد. در حالی که مدت زمان زیادی از عرضه آی پد ۲ نگذشته است، اما بررسی های انجام شده نشان می دهد استقبال از این تبلت حتی از مدل اولیه آن در سال ۲۰۱۰ بیشتر خواهد شد.

به عبارت دیگر بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی آی پد ۲، یکه تاز بازار تبلت ها خواهد بود. اگرچه آی پد ۱ در سال ۲۰۱۱ تقریبا تمام بازار تبلت در سطح دنیا را در اختیـار داشت، امـــا با وجــود عرضه تبــلت ها، از ســوی دیگر برندهای مشابه به نظر می رسد هنوز هم آی پد ۲، رتبه شماره یک تبلت ها را از آن خود خواهد ساخت. فروش این محصول جدید اپل از ۱۱ مارس در آمریکا و ۲۵ مارس در ۲۶ کشور دنیا آغاز شده است که البته هیچ یک از کشورهای خاورمیانه در فهرست این ۲۶ کشور نبوده اند. از ساعت ها پیش از عرضه این محصول، جمعیت زیادی مقابل فروشگاه های عرضه کننده آی پد ۲، صف های طولانی تشکیل داده بودند. شخصی به نام الکس اسکومیلو اولین شخصی بود که موفق شد این محصول را از فروشگاه اپل در نیویورک خریداری کند و به این ترتیب نام خود را در لیست اولین خریداران محصولات اپل در جهان ثبت کرد.

 

 

● سال ۲۰۱۱، سال آی پد است

اپل پس از موفقیت در ساختن نخستین تبلت خود یعنی آی پد و فروش ۱۵ میلیونی آن تنها پس از گذشت ۹ ماه از عرضه که درآمد ۱۰ میلیارد دلاری را نصیب اپل کرد، تصمیم گرفت نسخه بعدی تبلت خود یعنی آی پد ۲ را رونمایی کند که به نظر می رسد با داشتن ۶۵ هزار کاربرد مختلف، به رقیب اصلی تبلت گلکسی سامسونگ مبدل شود.

آی پد ۲ دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی است، همچنین این تبلت مجهز به دو دوربین در قسمت جلو برای مکالمه تصویری و یک دوربین در عقب است که توانایی ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت ۷۲ پیکسل را دارد. برخلاف نسل اول تبلت های عرضه شده توسط اپل که عدم امکان اجرای همزمان چند برنامه از بزرگ ترین معایب آن محسوب می شود آی پد ۲ قابلیت اجرای همزمان چند برنامه یا multi Tasking را دارد. اگرچه آی پد ۲، در مقایسه با نسخه قبل این تبلت ها نازک تر است، اما استقامت شیشه نمایشگر این تبلت ۲۷ درصد بیشتر است. بنابراین نسل جدید آی پد ها که ۳۳ درصد باریک و ۱۵ درصد سبک تر هستند با داشتن امکانات سخت افزاری، نمایشگر LED با زاویه دید ۱۷۸ درجه، امکان فیلمبرداری HD و قابلیت اتصال ۳G و wi fi یک سر و گردن از دیگر رقبای خود بالاتر است.

 

 

● آی پد به روایت تاریخ

آی پد در حقیقت، همان لوح رایانه ای ساخت شرکت اپل است که دارای یک صفحه نمایشگر چند لمسی بوده و استفاده از آن بدون صفحه کلید و تنها با استفاده از انگشتان دست امکانپذیر است.

استیو جابز در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ و در کنفرانس دنیای اپل برای نخستین بار آی پد را معرفی کرد و این محصول سرانجام در ماه مارس ۲۰۱۰ برای فروش به بازارهای تجاری عرضه شد. علی رغم این که نداشتن قابلیت هایی مانند امکان اجرای همزمان چند برنامه، درگاه USB و همچنین لزوم استفاده از برنامه آی تیونز برای استفاده از این تبلت و عدم پشتیبانی از فایل های Flash از نقاط ضعف آن محسوب می شد، اما فروش این تبلت به رکورد بی سابقه ای دست یافت و خوشبختانه این دستگاه همه کاره مورد توجه شمار زیادی از کابران قرار گرفت.

بدون تردید تبلت ها می توانند انجام بسیاری از کارهارا به عهده گیرند و به این ترتیب دیگر نیازی نیست که در جلسات و کنفرانس ها برای پیدا کردن آمار و ارقام، جداول و نمودار ها انبوهی از کاغذها را زیر و رو کنید

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علی رغم موفقیت آی پد در جلب توجه مخاطبان، بی شک می توان آی پد ۲ را از موفق ترین گجت های سال ۲۰۱۱ معرفی کرد. چراکه نه تنها به نیازها و خواسته های کاربران مانند پشتیبانی از فایل های Flash که از مشکلات و معایب نسخه قبلی این نوع تبلت ها محسوب می شود پاسخ داده، بلکه توانسته است امکانات و تبلت های جدیدی را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. یکی از ویژگی های آی پدها باتری این تبلت هاست که تا یک ماه در وضعیت غیرفعال یا Standby و تا ۱۰ ساعت در حالتی که دستگاه فعال بوده و از آن استفاده می شود، کار خواهد کرد. قیمت نهایی در نظر گرفته شده برای آی پد وای فای ۱۶ گیگابایتی ۴۹۹ دلار و قیمت در نظر گرفته شده برای آی پد وای فای ۳G که دارای حافظه ۶۴ گیگابایتی است ۸۲۹ دلار است که در مقایسه با دیگر تبلت ها که حتی شاید گران تر هم باشند می تواند قابلیت ها و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

 

 

● پوششی از نوع هوشمند

یکی از دیگر ویژگی های منحصر بفرد (Smart cover) پوشش هوشمندی است که روی سطح دستگاه قرار می گیرد. هنگامی که از این دستگاه استفاده می کنید این پوشش تا شده و به عنوان پایه و به هر شکلی که مد نظرتان باشد، در پشت دستگاه قرار می گیرد. این پوشش، یک پوشش مغناطیسی است که وقتی آن را از روی دستگاه برمی دارید، آی پد از وضعیت Sleep خارج شده و فعال خواهد شد و با قرار گرفتن پوشش روی دستگاه دوباره به حالت قبلی خود باز خواهد گشت. پوشش های هوشمند در دو جنس چرمی و پلیمری هستند که قیمت پوشش های پلیمری ۳۹ دلار و پوشش های چرمی ۶۹ دلار تعیین شده است. البته با وجود اصلاحات انجام شده در آی پد ۲ نیز مانند نسخه قبلی آی پد ها ضعف ها و کاستی هایی وجود دارد. برای مثال خواندن متن از روی صفحه نمایش این تبلت ها در نور مستقیم خورشید غیرممکن است. اما اگر شما تصمیم به خرید یک تبلت گرفته اید، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما، آی پد ۲ است و به نظر می رسد حداقل تا ۹ ماه آینده خبری از عرضه نسل سوم آی پد ها نباشد و بدون تردید اگر آی پد جدیدی به بازار عرضه شود، بسیار متفاوت تر از آی پد های امروزی خواهد بود. اما اگر در حال حاضر از کاربران آی پد ۱ هستید و محدودیت بودجه دارید به شما توصیه می کنیم اصلا سراغ آی پد ۲ نروید چون حتما برای خرید آن وسوسه خواهید شد. اپل نشان داده است که وقتی به عنوان یک رقیب به هر عرصه ای قدم می گذارد، حرف اول را می زند.

 

 

● حضور غافلگیر کننده استیو جابز

اگرچه استیو جابز به علت پیشرفت بیماری اش روزهای سختی را پشت سر می گذارد، اما از آنجا که نمی خواست این روز بزرگ را از دست بدهد در روز دوم ماه مارس سال جاری با حضور در مراسم رونمایی از آی پد ۲ همه را غافلگیر کرد. او مثل همیشه با یک پیراهن مشکی و شلوار جین آبی رنگ در این مراسم حاضر شد تا از یک تبلت ۵۹۰ گرمی ۸ / ۸ میلی متری که قرار است بازار تبلت ها را تسخیر کند سخن بگوید. پیش بینی می شود آی پد ۲ بتواند بیش از ۶۰ درصد بازار فروش تبلت ها را در سال جاری از آن خود سازد.

جالب است بدانید شرکت اپل تنها پس از گذشت یک هفته از رونمایی از آی پد ۲، بیش از یک میلیون دستگاه از این تبلت را فروخته و این در حالی است که نخستین آی پد پس از گذشت یک ماه به فروش یک میلیونی رسید و این موفقیت حاکی از آن است که بزودی و در آینده ای نه چندان دور شاهد شکل گیری حباب جهانی در بازار تبلت ها خواهیم بود و از آنجا که در حال حاضر شرکت های سامسونگ و موتورلا نیز تبلت هایی را به بازار عرضه کرده اند و خبرها حاکی از آن است که بزودی HP و RIM نیز تبلت های جدیدی را به بازار عرضه خواهند کرد، می توان پیش بینی کرد که در آینده ای نزدیک عرضه تبلت ها در مقایسه با تقاضای آن بیشتر باشد. بدون تردید تبلت ها می توانند انجام بسیاری از کارهای شما مانند رسیدگی به ایمیل یا حتی اجرای بسیاری از برنامه ها را به عهده گیرند و به این ترتیب دیگر نیازی نیست که در جلسات و کنفرانس ها برای پیدا کردن آمار و ارقام، جداول و نمودار ها انبوهی از کاغذها را زیر و رو کنید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:ipad,ipad2,appel, توسط محمد حسین کشاورز
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :